Kommentarer

  • http://armed.no Bjarte Kvinge Tvedt

    Denne kan vel neppe tilhøre kategorien/stilen stilren, uten å gå nærmere i detalj hvorfor.

    På en annen side, friske farger, annerledes enn mye annet. Og sidene fungerer greit, det er lett å navigere seg rundt.

  • https://www.webdesignmagasinet.no Redaktøren(e)

    Godt observert Bjarte, endret fra «stilren» til «frisk».

  • http://www.z-it.no/ Frode Danielsen

    Takk for tilbakemelding Bjarte! Er ved nærmere ettertanke enig i at «stilren» ble litt feil, og takk til redaktør for endring til «frisk».

    Man kan vel dog hevde at «stilren» generelt har blitt litt misbrukt, for jeg kan ikke si det som ligger under der nå passer veldig? Bare mitt inntrykk når jeg først tok en litt nærmere titt på stilen.

  • http://armed.no Bjarte Kvinge Tvedt

    Nei er enig i det, problemet er vel at stilrent blir ofte blandet med «enkelhet» på web. Så hvis man ikke har mange elementer er det stilrent. Men det er ikke stilrent før det da også er rent…. «og pent». Slik at sider blander et godt grid(http://www.thegridsystem.org/
    ), med god typografi, og samtidig er litt tidløse og elegante, kan kanskje kalles stilrene.

    Men det er er kanskje for strengt å måtte være elegant… Uansett mener jeg det må være få elementer, og som sagt, god bruk av grid og god typografi.

    Mange motevaremerker faller lett innenfor denne kategorien. Men de faller fort ut også pga typografi… om man tar det med til vurdering.

    Sidene som er under «stilren nå» er vel neppe alle kvalifisert.

  • http://sortenke.no Elisabeth Irgens

    Jeg liker disse sidene. De gjør jobben sin godt, spesielt omvisningen er bra. God typografi og knæsj farger i en kombinasjon som er både uvanlig og tøff.

    Forbedringspotensiale: logoen til MailMojo.

  • http://armed.no Bjarte Kvinge Tvedt

    Enig i logoen. Den ser ut som noe mellom tryllekunstner arnardo og et sirkus… Skråstrekene i menyen kunne vært roet ned, eller fjernet. Holder lenge med grønne » polkastriper » 🙂 Synes heller ikke skygge i titlene gjør ting bedre. Samme gjelder de gule markeringene, som enten kunne vært kraftigere eller kanskje grønn? De er så lys at jeg føler det er øyet mitt det er noe gale med.

  • http://www.miaholte.com holtmi

    Jeg har i og for seg ingenting i mot fargene, bruken av dem gjør siden mer rotete?

    Jeg syns de med fordel kunne prøvd å dysse det ned litt, eller forsøke seg på litt mer gråtoner for å fremheve viktige ting.

    Call to action knappen for meg drukner i den sterke grønnfargen bak, enda knappen er guloransj!!!

    Jeg mener samtlige overskrifter + «prøv gratis nå» kunne med stoor fordel blitt endret til mørk grå! 😉

    For å skape kontrast kunne man heller gjort overskriftene feite 😉

    Ville også endret teksten til mørk i c2a knappen, svaksynte/fargeblinde etc vil jeg tippe sliter her.

  • http://www.z-it.no/ Frode Danielsen

    Veldig hyggelig med så mange tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk! Tro det eller ei, men denne siden er allerede 2 1/2 år gammel. Vi er på trappene (siste trinn!) med helt splitter ny versjon av selve tjenesten, og da vil det nok være på sin plass med en liten oppussing av disse sidene også. Vil absolutt bruke tilbakemeldingene her til hjelp.

    Logoen har vi hatt i drøye 3 år nå og vi føler vel den har et bra særpreg — litt leken skal den være 😉 Men nå har vi fått 3-4 uavhengige tilbakemeldinger siste dagene fra smarte folk som kunne tenkt seg noe litt mer seriøst. Vi får rett og slett gå i tenkeboksen på den også. Kanskje la noen med mer erfaring med logodesign enn meg ta en titt!

    Igjen takk for tilbakemeldinger, virker som det går en del på detaljer og det skulle vel bety at vi har gjort en del «riktig» i alle fall? 🙂

  • http://www.fireisland.no Anders-Meyer Eldøy

    Webdesignet har eit friskt og originalt fargvalg, enkelte stader er det for lite kontrast mellom tekst og bakgrunn. Utanom dette er designet på nettsida bra. Men logoen gjer at heilhetsinntrykket blir «heimesnekra», som bedriftskunde er det viktig å bygge seriøsitet og truverdighet. Det er sjeldan at sjølve logoen til firmaet må endrast for å oppnå høgare konverteringsrate, men i dette tilfellet trur eg det vil gjere underverk.

    Frode: Ja, det er gjort mykje bra her. Men det «ligg i detaljane» om 90% er gjort bra, kan dei siste 10% alikevel øydelegge heilhetsinntrykket.

  • http://Dinnettside Knut Larsen

    Bra med banneret under menyen. Her får man kjapt og greit presentert produktet i tillegg til en knapp som er godt synlig. Ellers må jeg si meg enig i mange andre her med tanke på logoen. En annen logo tilpasset websiden ville ha løftet websiden betraktelig. Jeg ville også ha jobbet litt mer med kontrastene og kanskje presentert hovedfunksjonalitet på en annen og mer spennende måte. Stå på, dette blir bra!