Kommentarer

  • http://armed.no Bjarte Kvinge Tvedt

    Uff.
    UiO burde kanskje bruke pengene på de vanlige sidene sine, som ser mildt sagt forferdelige ut.

    God ide med «hvem har studert her før». Men designet er enten veldig foreleser-nerdete, eller noe en rektor hadde kommet på, spør du meg.
    Flashen flyter forøvrig fint. Men er ikke denne siden «gammel», eller har de bare konseptet jeg har sett før, i annerledes forpakning?

  • http://www.olefredrik.com Ole Fredrik Lie

    Synes det svinger skikkelig av denne jeg! Informasjonen er lagt opp på en måte som gjør at jeg får lyst til å lese mer. Synes også at det grafiske designet funker bra. Enig i at hovedsidene til UiO kunne trengt ett løft, men nå var det heller ikke disse sidene som skulle vurderes i denne omgang. Godt jobba!

  • http://www.fireisland.no Anders-Meyer Eldøy

    Virkar som eit bra tiltak for å betre presentere innhaldet til potensielle studentar enn den opprinnelige nettsida gjer. Men etter å velge ei studieretning havnar ein på UiO sine eigentlege nettsider. Forskjellene mellom kampanjesidene og informasjonssidene er store, alt for store. Dei burde heller presentert meir innhald på kampanjesidene, mange vil miste interessa til å lese om faga når dei plutseleg les den avgjerande teksten i ein innpakning som oppleves som å ta ei tidsreise tilbake til 1999.

  • http://armed.no Bjarte Kvinge Tvedt

    Jeg gidder ikke sitte å lese ting i et sånt lite flashvindu. Synes flashen også er like 98. Og jeg er ikke noe motstander av flash, men her er det totalt feil bruk, etter min mening. De hadde gjort en like god jobb (eller kanskje bedre) med å bare legge ut pdfbrosjyrer i en flashviser. Meningen med siden forøvrig god som Anders nevner.

    Siden trenger en bedre introduksjon hvor man integrerer de ulike valgene/spørsmålene man lurer på. Introduksjonen blir veldig tam.
    Full screen, mer blanding mellom flash og html, kanskje integrering av sosiale medier, flere ekte studenter som kunne delt sine historier enn bare «dummystudenter» som virker veldig påsatt. Og mer fokus på oslo, studier, og kanksje kjendis/hva du kan bli delen. Nå er dette kanskje mange idder som man ikke vet noe om iht hva kunden ønsker. Men bare det at bildet i starten ikke er et statisk bilde kunne fungert mye bedre. Ikke minst, hvorfor ikke video når man først bruker flash? Sidene er jo så og si statiske med få animasjoner eller andre funksjoner som ville vært et argument for flash.

    Det er ikke lett å fange alle som er kandidat til å studere på UiO, men har prøver de for hardt å fenge alle. Jeg tror de fenger en knapp brøkdel.

    Men er det noen som vet når denne bla laget, jeg er sikker på at den er fra 2007/08. Eller har de bare laget en tilsvarende kampanje «på nytt»?

  • http://fenilsen.wordpress.com Fredrik E. Nilsen

    Dette er elendig fra både UiO og Halogen sin side. Nettsiden er totalt utilgjengelig for funksjonshemmede og de burde settes i skammekroken hele gjengen. Har blogget om det her:

    http://fenilsen.wordpress.com/2010/02/19/universitetet-i-oslo-svikter-pa-universell-utforming/

  • http://armed.no Bjarte Kvinge Tvedt

    Jeg brukte zoom for å se hvordan teksten var. Og jeg er ikke svaksynt, jeg har bare stor oppløsning. Som påpeker meningen med fullscreen om de skulle kjørt alt i flash. Så burde de da hatt alternativ eller baket inn funksjonalitet som gjorde ting lettere for f.eks blinde.

    Jeg lurer på hvem som er målgruppen her. For det faller igjennom hos de fleste. Blant annet ungdom(nye studenter): ser så mange mye bedre og tøffere flashsider enn dette, og denne blir uinteressant og kjedelig.